هرگز سازش نکنید!

نام کتاب

هرگز سازش نکنید!

نویسنده کریس واس

مترجم شهلا ثریاصفت

سال 2016

تاریخ برگزاری

چهار شنبه

26 آبان ماه 1400

ساعت 17

محل برگزاری

بلوار طالقانی – کوچه طالقانی 60 – جنب سازمان انتقال خون – امور نوآوری و کسب و کار نوین (مرکز نوآوری و شتاب دهی شهید ستاری)

 

خلاصه ای از کتاب

کتاب هرگز سازش نکنید؛ طوری مذاکره کنید که انگار زندگی‌تان به آن بستگی دارد! نوشتۀ کریس واس، به شما یاد می‌دهد که کنترل مکالماتی را که به زندگی و کارتان مربوط هست به دست آورید.

با خواندن کتاب هرگز سازش نکنید (Never Split The Diffrences)، یاد خواهید گرفت که چگونه با استفاده از داشتن درک عمیقی از روانشناسی انسان، ماشین را با قیمت پایین‌تری بخرید، حقوقتان را افزایش دهید و کاری کنید کودکتان در زمان مقرری بخوابد.

کریس واس (Chris Voss) در این کتاب، از تجارب کاری که در بیش از دو دهه در دفتر تحقیقات فدرال (FBI) کسب کرده‌ است بهره گرفته‌ تا جوهره اصول و شیوه‌هایی را که برای رسیدن به روش جدید و هیجان‌‌انگیز کنونی به کار برده‌ در اختیار شما قرار دهد تا برای خلع سلاح، نفوذ و تسلیم شدن طرف مقابل‌تان در هر مذاکره‌ای استفاده کنید. و همچنین به شیوه‌ای انجام می‌شود که طرف مقابل آن را تصدیق می‌کند.

اولین قدم برای دستیابی به تسلط در مذاکرات روزانه، این است که بر بیزاری‌ای که از مذاکره دارید غلبه کنید. لازم نیست که آن را دوست داشته باشید؛ فقط لازم است که درک کنید جهان چگونه عمل می‌کند. مذاکره به این معنا نیست که زورگویی کنید و یا دیگران را سرکوب کنید. صرفا به این معنی است که بازی هیجانی که جامعه بشری برای آن تنظیم شده است را انجام دهید. در این جهان، هر چه را که بخواهید به دست می‌آورید. فقط باید به درستی درخواست کنید. بنابراین برای طلب حقتان، چیزی را بخواهید که فکر می‌کنید درست است.

بنابراین موضوع اصلی کتاب هرگز سازش نکنید، این است که شما را آماده پذیرش مذاکره کند و به شما یاد دهد که چطور به شیوه کاملا روان‌آگاهانه‌ای چیزی را که می‌خواهید به دست بیاورید. یاد خواهید گرفت که از احساسات، غرایز و بینش خود در هر نوع مواجهه‌ای استفاده کنید، تا ارتباط بهتری با دیگران برقرار کنید، آنها را تحت تاثیر قرار دهید و به چیزهای بیشتری دست یابید.