نوپای خود را به دنیا بیاور

نام کتاب

نوشته رید هافمن و بن کاسنوچا است.

ونوس هادی جعفری (هادیان)و حمید رمضانی این کتاب را به فارسی برگردانده‌اند.

زمان برگزاری

دو شنبه

31 خرداد ماه 1400

ساعت 17

محل برگزاری

بلوار طالقانی – کوچه طالقانی 60 – جنب سازمان انتقال خون – امور نوآوری و کسب و کار نوین (مرکز نوآوری و شتاب دهی شهید ستاری)

نصب رایگان

حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص.

معرفی کتاب

معرفی کتاب نوپای خود را به دنیا بیاور

کتاب نوپای خود را به دنیا بیاور کتابی در زمینه مدیریت کسب‌وکار نوشته رید هافمن و بن کاسنوچا است. ونوس هادی جعفری (هادیان)و حمید رمضانی این کتاب را به فارسی برگردانده‌اند. شما با خواندن این اثر می‌آموزید که چگونه خودتان را با آینده وفق بدهید، روی خود سرمایه‌گذاری کنید و شغلتان را دگرگون کنید.

 درباره کتاب نوپای خود را به دنیا بیاور

این کتاب دربرگیرنده نکات آموزنده و توصیه‌های کلیدی در زمینه ایجاد کسب‌وکارهای نوپاست که از میان تجربیات منحصربه‌فرد در دنیا احصا شده است، به طوری‌که آن را در کم‌تر کتاب و مجموعه‌ای می‌توان یافت.

آنچه در سراسر کتاب نوپای خود را به دنیا بیاور بدان پرداخته می‌شود این است که خود مسئولیت رشد خویش را برعهده گرفته و به کمک «ماما» خودِ برترمان را متولد کنیم. شبکه‌سازی و پیدا کردن این ماماها چیزی است که به عنوان یک مهارت در جای‌جای کتاب آموزش داده می‌شود. این کتاب نه برای غربی‌ها که برای تک‌تک انسان‌ها در هر کجا از این کره خاکی جعبه ابزاری سودمند و کاربردی فراهم می‌نماید، جعبه‌ابزاری شخصی‌سازی شده و متناسب با ارزش‌ها و باورهای تمامی انسان‌ها. چرا که به اثبات می‌رساند تمامی انسان‌ها به ذات و در کوچکترین عنصر وجودی خود کارآفرین هستند.

ما برای آن به وجود آمده‌ایم تا در جهان به پیش رویم و هر یک حماسه‌ای خلق کنیم. ما انسان‌ها صاحبان شرکت نوپای خود هستیم که بنا به دلایل تاریخی این هویت را به فراموشی سپرده‌ایم. لازم است بیدار شویم، خویش را نظاره کنیم و به کمک هنر ارتباطات، بالقوه‌هایمان را در محیط عمل به فعل برسانیم. ضروری است که بدانیم هیچ انسانی به سعادت نمی‌رسد مگر آنکه دوبار زاده شود:

یک‌بار از مادر، و دیگر بار از خویشتن، تا حقیقت درونش در زایش دوم هویدا شود و زندگی واقعی او آغاز گردد. این زایش دوم در ساده‌ترین برداشت می‌تواند در هیئت یک انسانِ «صاحب حرفه» باشد که منظور اصلی کتاب می‌باشد اما در لایه‌های زیرین و به عقیدهٔ اینجانب به ابعاد روح و روانی فرد نیز نفوذ می‌کند. اما چه در لایه‌های ابتدایی این تعبیر و چه در عمق آن، در این مفهوم دارای اشتراک هستیم که باید آغاز کنیم، باید گوهر درونی‌مان را به بیرون از صدف وجودمان بیاوریم تا «ز اندک ما جهان شود پر»

نظر دیگران درباره کتاب نوپای خود را به دنیا بیاور

«سیلیکون‌ولی در سه دهه اخیر، انقلابی در صنایع دنیا و روش‌های کاری مردم جهان ایجاد کرده است. هم‌اکنون زمان آن رسیده تا ما اسرار کاری‌مان را برای دنیا بازگو کنیم. این کتاب اسرار سیلیکون‌ولی است و شما را یاری می‌کند تا از درون متحول شوید و به موفقیت حرفه‌ای دست یابید».

مارک اندرسون، سرمایه‌گذار مخاطره‌پذیر و از مدیران ارشد شرکت‌های اچ‌پی، فیس‌بوک و ای‌بِی

«کارآفرین بودن اصلاً به راه‌اندازی کسب‌وکار محدود نمی‌شود. کارآفرینی نگرشی جدید به جهان پیرامون است. دیدن فرصت‌هایی که از دیدگاه دیگران، مانع به‌حساب می‌آیند و ریسک‌پذیری، زمانی که دیگران خطرات را رد می‌کنند. کارآفرینی همیشه در بخش خصوصی اتفاق افتاده، اما شدیداً نیاز دارد تا در بخش‌های دولتی و غیرانتفاعی نیز گسترش یابد. با هر حرفه‌ای که دارید یا دوست دارید که داشته باشید، این کتاب درس‌های زیادی به شما می‌آموزد».

مایکل بلومبرگ، شهردار شهر نیویورک و مؤسس شرکت بلومبرگ

«با خواندن این کتاب می‌توانید زندگی دلخواه‌تان را دقیقاً همانند تأسیس یک شرکت نوپا، به‌وجود بیاورید: با یک ایده شروع کنید، روی تمام جوانب آن کار کنید و تا زمانی که چیز فوق‌العاده‌ای به‌دست نیاوردید دست از کار نکشید. این کتاب عصاره کم‌یاب تمام تکنیک‌های موفقیت است».

جک دورسی، مؤسس توئیتر و اسکوئر

«امروزه اینترنت، جامعه و ساختار فضای کسب‌وکار را به‌کلی متحول کرده است. این کتاب شگفت‌انگیز نشان می‌دهد که چگونه می‌توان در جهانِ شبکه‌ای امروز زندگی کرد، یاد گرفت و به موفقیت رسید».

جو ایتو، مدیر آزمایشگاه رسانه‌های دیجیتال ام‌آی‌تی

«به‌دست‌آوردن حرفه‌ای رضایت‌بخش، مهم‌ترین و گاهی سخت‌ترین چالش پیش‌رو برای ساختن یک زندگی شاد است. این کتاب مملو از استراتژی‌های زیرکانه و مؤثری است که شما را جهت ساختن زندگی کاریِ مطلوب‌تان یاری می‌کند».

گرِچِن رابین، نویسنده کتاب پرفروش پروژه خوشبختی

«این کتاب می‌گوید که کارآفرینی در اصل همان کنترل‌کردن زندگی است، حتماً نباید شرکت بزرگی داشته باشید تا کارآفرین شوید؛ شما با پذیرفتن مسئولیت زندگی شخصی و کشف بصیرت درونی‌تان یک کارآفرین خواهید بود».

پنه‌لوپ ترانک، نویسنده کتاب قوانین جدید برای موفقیت و بنیان‌گذار مؤسسه بریزن کریریست

«مطالعهٔ این کتاب روحیهٔ کارآفرینی را در درون شما بیدار کرده و به کمک آن درک بهتری از واقعیت‌های شغلی و مسیر پیش روی آینده‌تان کسب خواهید کرد و گام‌های سریع‌تری برای ارزش‌آفرینی و اثربخش بودن در کاری که در آن هستید یا کاری که ایجاد می‌کنید، برخواهید داشت. خواندن این کتاب را به همه کسانی که دوست دارند در جامعه تأثیرگذار باشند توصیه می‌کنم».

دکتر محمدمهدی نایبی، استاد تمام دانشکدهٔ برق دانشگاه شریف، کارآفرین باتجربه، مدیرعامل شرکت رستافن ارتباط

«هر کسی برای اینکه موفق شود، ابتدا باید فکرهای خوب و بزرگی داشته باشد؛ با مطالعهٔ این کتاب با روش‌هایی آشنا می‌شوید که با آن‌ها توانایی‌های علمی و عملی مناسبی برای اثرگذاری قابل توجه در موقعیت‌های مختلف به دست خواهید آورد».

مهندس مهستی ابدی دوست،کارشناس ارشد کارآفرینی، مدیر منابع انسانی سایپا

 خواندن کتاب نوپای خود را به دنیاب یاور را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مطالعه این کتاب به همه کارآفرینان آینده این مرز و بوم و کسانی که می‌خواهند در مسیر کسب‌وکار خود متفاوت بیاندیشند و عمل کنند پیشنهاد می‌شود.

 بخشی از کتاب نوپای خود را به دنیا بیاور

در سال ۲۰۰۹، در بزرگراه ۱۰۱ خلیج سانفرانسیسکو بیلبوردی نصب شده بود: «یک میلیون نفر در خارج از کشور هستند که می‌توانند کار شما را انجام دهند. چه چیزی شما را ویژه می‌کند؟»

البته عدد یک میلیون ممکن است اغراق باشد، واقعیت این است که خیلی‌ها هستند که می‌توانند و می‌خواهند کار مورد علاقه شما را داشته باشند. برای هر چیز خواستنی، رقابتی وجود دارد: بلیط یک مسابقه قهرمانی، پذیرش گرفتن از یک دانشگاه خوب یا هر فرصت کاری قابل‌توجه؛ حتماً خواهان فراوانی دارند.

بهتر از رقبا بودن، شالوده اساسیِ دوام یک کارآفرین است. در هر بخشی، هم‌زمان چندین شرکت برای پول‌های یک مشتری رقابت می‌کنند. دنیا شلوغ و به‌هم ریخته است؛ مشتری‌ها زمان ندارند و حتی دقایق برایشان اهمیت دارد. اگر محصول یک شرکت به‌طور قابل توجهی متفاوت از رقیبش نباشد، نظر هیچ‌کس را جلب نمی‌کند. طبق گفته مدیر ارشد اجرایی شرکت دوسامتینگ تنها اگر آن اولین چیز، منحصربه‌فرد، بهتر یا ارزان‌تر باشد، می‌تواند جلب‌توجه کند. کارآفرین‌های خوب محصولاتی تولید می‌کنند که آن‌ها را از رقبا متمایز می‌کند و به‌این‌ترتیب برندهای موفقی به‌وجود می‌آورند. آن‌ها قادرند که این جمله را کامل کنند: «مشتریان از ما خرید می‌کنند، نه از فلان شرکت زیرا …».

زاپوس۹۰ سایت خرده‌فروشی آنلاینی بود که در سال ۱۹۹۹ تأسیس شد. این شرکت پاسخ روشنی برای تکمیل جمله بالا دارد. پاسخ او این است: «خدمات مشتری فوق‌العاده» درحالی‌که سایر فروشگاه‌های آنلاین کفش همانند شوبای۹۱ و آنلاین‌شوز۹۲ تنها ۳۰ روز امکان برگرداندن محصولی را که فروخته‌اند می‌دهند، زاپوس با ایجاد امکان برگرداندن محصول فروخته شده تا ۳۶۵ روز، به‌عنوان اولین فروشگاهی که چنین امکانی فراهم آورده است، معروف شده است.