سومین هم استارتاپی امور نوآوری و کسب و کار نوین

توضیحات رویداد

سومین هم استارتاپی امور نوآوری و کسب و کار نوین به میزبانی صنایع ملی مس ایران برگزار می شود.

 

مهمان  رویداد: دکتر حامد تاج الدین مدیرعامل اپلیکیشن آچاره و اوبار

کیفیت مناسب

شنبه

12 تیر ماه 1400

ساعت 11

پشتیبانی ویژه

به دلیل شرایط کرونایی این رویداد به صورت لایو از پیج اینستاگرام امور نوآوری و کسب و کار نوین (nicicotech) پخش می شود.

بیوگرافی مهمان

حامد تاج‌الدین ، هم‌بنیانگذار آچاره و اوبار، متولد ۱۳۶۲ و ورودی سال ۸۱‌ رشته برق دانشگاه صنعتی شریف است. می‌گوید کامپیوتری بودم اما به اشتباه برق خواندم. علاقه‌اش به کامپیوتر و کدنویسی بیشتر بوده و برق برایش جذابیتی نداشته است. در سال سوم و با درس «ساختار و زبان ماشین» علاقه‌اش به کامپیوتر و برنامه‌نویسی را پیگیری می‌کند.

در حوزه روباتیک و در قطب روباتیک دانشگاه حضور داشته و با حسام صلواتی که الان هم‌بنیانگذار آچاره و اوبار است، همکار بوده است. در فوق‌برنامه دانشگاه شریف هم فعال بوده و کارهای اجرایی کرده است.

می‌گوید به نوعی کارهای اجرایی برای همسوکردن آدم‌ها را در اردوها یاد گرفته است. بهمن امام، دیگر هم‌بنیانگذار آچاره و اوبار هم در دانشگاه و در اردوها معمولا با این دو نفر بوده است. «یکی از دلایل رشد آچاره این است که آدم‌هایش به‌خوبی با هم تناسب دارند یا به اصطلاح مچ هستند.» دو سال هم در رشته MBA شریف درس خوانده است. بعد از آن در ژانویه سال ۲۰۱۱ به تورنتو کانادا رفته و دکترای کسب‌وکار گرفته است.

هر چند وقتی بعد از سال‌ها تحصیل به ایران برگشته و آچاره را راه‌اندازی کرده، مادرش حرف‌های جالب‌توجهی به او زده است. خاطرات جالب و بامزه‌ای هم دارد از آغاز به کار آچاره و عکس‌العمل مادرش که می‌گفته من تو را فرستادم خارج از کشور که درس بخوانی و برای خودت کسی شوی، نه اینکه خانه مردم را تمیز کنی! (و اضافه می‌کند که البته نظافت کار بسیار خوب و شریفی است)