دومین هم استارتاپی امور نوآوری و کسب و کار نوین

توضیحات رویداد

دومین هم استارتاپی امور نوآوری و کسب و کار نوین به میزبانی صنایع ملی مس ایران برگزار می شود.

مهمان  رویداد: استاد بهروز فروتن بنیان گذار و کارآفرین شرکت بهروز

زمان برگزاری

سه شنبه

11 خرداد ماه 1400

ساعت 11

محل برگزاری

به دلیل شرایط کرونایی این رویداد به صورت لایو از پیج اینستاگرام امور نوآوری و کسب و کار نوین (nicicotech) پخش می شود.

بیوگرافی مهمان

وی بیش از ۴۰۰ لوح و تندیس افتخار داخلی و بین‌المللی دریافت کرده، نخستین سفیر یونیسف در ایران بوده و در سال ۱۳۸۴ بعنوان قهرمان قهرمانان صنعت غذایی انتخاب و تمبر یادبودی نیز به همین مناسبت در ایران منتشر شده‌است. وی همکار سازمان ملی استاندارد ایران و بیش از ۹ کنگره ملی صنایع غذایی دایر نموده، مشاور عالی خانه صنعت و معدن، عضو کمیسیون کار و اخلاق اجتماعی اتاق ایران، عضو مجمع خیرین دانشگاه فنی حرفه ای و دانشگاه تهران و دانشگاه شریف، نخستین پایه‌گذار مرکز تحقیقات غذایی ایران و همچنین عضو شورای صنایع غذایی کشور است. از وی بعنوان کارآفرین نمونه کشور ده‌ها سخنرانی و مصاحبه در نشریات مختلف ایران موجود است. همچنین وی نویسنده چندین کتاب منجمله کتاب همیشه برخاستن و کارآفرینی است که در دانشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. فروتن در بیش از ۳۰۰ کنفرانس داخلی و بین‌المللی حضور داشته و به سخنرانی پرداخته‌است. وی به دلیل تلاش برای کاهش بحرانی بیکاری در ایران توسط رؤسای جمهوری وقت ایران من جمله هاشمی رفسنجانی، سید محمد خاتمی، محمود احمدی‌نژاد و حسن روحانی مورد تقدیر قرار گرفته‌است.

فروتن تا سال ۱۳۹۰ برای بیش از ۱۵۰۰ نفر در ایران ایجاد شغل کرد و اکنون به صورت داوطلبانه به تولید و آموزش در مناطق جنوب تهران مشغول است و در نشست‌های تخصصی به آموزش مهارت‌های کارآفرینی برای جوانان مشغول است.

در اوایل سال ۱۳۹۰ دكتر رضا يادگارى(کارآفرین اثر گذار ملی و دبیر کمیته تخصصی توسعه کسب و کار یونسکو) و مهشيد سنايى فرد بنیانگذاران مجموعه کتابهای زندگی نامه کارآفرینان و مدیران بزرگ ایرانی(رکورددار کتاب در سایت جهانی آمازون و برندگان جایزه ملی جلال آحمد به پاس دو دهه نگارش ادبیات اقتصادی ایران) ،کتابی را تحت نام کارآفرینی به شیوه بهروز فروتن برای مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف نوشتند که مورد استقبال دانشجویان و کارآفرینان ایران قرار گرفت. این کتاب شامل چهار فصل می‌باشد. فصل اول به تاریخچه پیدایش غذا و صنایع غذایی اشاره دارد. فصل دوم با عنوان “بهروز ” از آغاز تا امروز. فصل سوم به زندگی و روزگار بهروز فروتن پرداخته‌است و فصل آخر به تفصیل به رمز موفقیت کارآفرینی اشاره شده‌است. همچنین مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف در راستای الگوسازی روشهای ایجاد شغل و کارآفرینی در جامعه ایرانی مجموعه یک صد جلدی کار آفرینان بزرگ ایران را توسط رضا يادگارى و مهشيد سنايى فرد برندگان جايزه ملى جلال آل احمد به نگارش درآورد تا با انتقال نکات مهم و لازم به ذکر آنها به نسل جوان از آنان نسلی توانمند و کارآفرین ساخته و به منصه ظهور برساند. در این مجموعه کتاب ها از بهروز فروتن بعنوان یک کارآفرین موفق ایران صحبت شده‌است. او هم‌اکنون بعنوان استاد افتخاری در بسیاری کارگاه‌های آموزشی، دانشگاه‌ها و سمینارها تدریس می‌کند تا جوانترها از تجربیاتش استفاده کنند.